În fiecare an, companiile cheltuiesc sume importante pe publicitate, însă oamenii sunt asaltați zilnic cu reclame și alte forme de publicitate. Astfel a apărut necesitatea unor alte instrumente care să ajute brandurile în cursa promovării – materialele promoționale.
În ciuda schimbărilor provocate de pandemie, nevoile companiilor de a stimula engagement-ul cu audiența actuală și de a atrage noi clienți sunt neschimbate. Chiar dacă activitatea celor mai multe companii a devenit online, materialele promoționale au rămas instrumente importante în promovarea business-ului.
Ce sunt materialele promoționale?
Sunt articole personalizate pe care companiile, organizațiile non-profit, trupele muzicale, echipele sportive și alte organizații le folosesc pentru a face publicitate. Ele sunt personalizate cu un logo, nume, informații de contact sau slogan.
Potrivit Institutului de specialitate în publicitate (ASI), cele mai populare articole promoționale sunt:
- Echipamente personale de protecție (măști de față, dezinfectant pentru mâini etc.);
- USB-uri personalizate și încărcătoare;
- Articole textile;
- Recipiente de băut;
- Pixuri personalizate;
- Genți;
- Calendare și agende personalizate;
- Accesorii pentru birou (suporturi birou, rigle și rulete, ceasuri de perete, ș.a.);
- Umbrele;
- Baterii externe.
De ce sunt utile materialele promoționale în promovarea brandului?
Numeroase companii atestă utilitatea materialelor promoționale în activitatea lor de promovare. Firmele au conștientizat avantajele materialelor promoționale, motiv pentru care le includ aproape în toate campaniile de promovare. Principalele motive pentru care firmele apelează la această strategie sunt următoarele:
- Stimulează decizia de cumpărare a clienților – materialele promoționale contribuie la conștientizarea existenței brandului pe piață, creșterea interesului pentru produsele comercializate și finalizarea procesului de cumpărare.
- Permit construirea și menținerea activă a imaginii brandului pe piață – materialele promoționale implică o expunere extinsă a imaginii. Mai exact acestea produc efecte pozitive pe o perioadă mai lungă de timp comparativ cu alte metode de promovare.
- Reprezintă un element autentic reprezentativ pentru produsele oferite – materialele promoționale reprezintă o carte de vizită a companiei, care comunică valorile și preocupările companiei. În încercarea de a menține o legătură strânsă cu partenerii și clienții ei, promoționalele pot fi considerate și un avantaj competitiv. Contribuind la diferențierea față de concurență, acestea încurajează potențialii clienți să își îndrepte atenția spre produsele comercializate.
- Atrage loialitate din partea partenerilor și al clienților – unul dintre obiectivele acestor materiale este legat de creșterea satisfacției și a implicării partenerilor/ clienților privind produsele oferite de companie. Prin sporirea afinității față de brand, se construiește o relație de lungă durată și implicit o loialitate în concordanță cu eforturile depuse.
- Construirea unei baze de date cu potențiali clienți – cu ajutorul materialelor promoționale se poate construi treptat și susținut o bază de date cu viitorii clienți. Baza de date conține informații despre necesitățile clienților și profilul lor de cumpărare/ consum în vederea atragerii și menținerii lor ca clienți fideli brandului.
Unde pot fi promoționalele utilizate?
Expoziții și târguri
Expozițiile și târgurile online sau fizice implică un număr mare de participanți din diferite domenii de carieră și deci oportunități ample de promovare și de atragere a noilor clienți. Totodată, este binecunoscut faptul că oamenii dezvoltă o părere favorabilă despre o firmă după ce au primit un articol promoțional de la aceasta.
Evenimentele de acest gen implică o concurență acerbă cu alte zeci de companii care au obiective similare. De aceea, produsele promoționale (pixuri personalizate, brichete personalizate, etc) facilitează atragerea prospecților către stand, etapă care ulterior se poate concretiza în vânzare. În plus, conform unui studiu realizat de Universitatea din Georgia de Sud, 71,6% dintre participanții care au primit un produs promoțional la o expoziție comercială își amintesc numele companiei care le-a oferit produsul.
Conferințe și întâlniri
Indiferent de mediul în care sunt organizate, conferințele și întâlnirile de afaceri pot include materiale promoționale (ecusoane personalizate, instrumente de scris, ș.a). Acestea pot fi oferite și angajaților, astfel încât să fie ușor de identificat în timpul sesiunilor sau altor activități. Va trebui să te asiguri că produsele sunt adecvate personalului și că sunt în concordanță cu ținuta lor, individualitatea brandului și cu nișa abordată din industrie.
De asemenea, distribuite gratuit prin curier (în cazul event-urilor online) sau direct (în situația evenimentelor fizice) participanților, promoționalele îi vor atrage pe acești indivizi către organizația ta (mai ales dacă aceasta este prima lor întâlnire cu ea).
Ele pot acționa ca un suport subliminal pentru cultura de afaceri. Dacă vrei să promovezi sustenabilitatea bunurilor și serviciilor, optează pentru cadouri reutilizabile. Dacă distracția și funcționalitatea sunt valorile pe care vrei să le promovezi, atunci alege produse cu utilitate pentru consumatori.
Lansări de produse, petreceri de sărbători și evenimente speciale
Oamenii sunt entuziasmați de întâlnirile sociale și este ușor să pornești o conversație cu clienții potențiali mai ales când le oferi un cadou. Lansarea oricărui produs/ serviciu trebuie organizată ca o experiență memorabilă. De aceea, orice cadou pe care indivizii îl câștigă (cu/ fără efort) este un motiv pentru care aceștia vor rămâne apropiați brandului.
La petreceri de sărbători și în cadrul evenimentelor speciale, firmele oferă de obicei cadouri promoționale angajaților, clienților și vizitatorilor. Scopul este de a arăta apreciere acelor persoane care contribuie la succesul companiei.
Unele companii trimit calendare ca și cadouri promoționale de sărbători. Calendarul este un cadou util tuturor, permițând firmei nu numai să arate recunoștința față de clienți, ci și să promoveze brandul către clienții potențiali care vor vedea calendarul.
Concerte și evenimente sportive
Din moment ce concertele și competițiile sportive adună în același loc un număr ridicat de oameni, promovarea cu articole promoționale este deosebit de eficientă. Ele îmbunătățesc brand awareness-ul și creează o legătură puternică între consumatori și brand.
Concursuri și tombole
Ai posibilitatea să organizezi concursuri și tombole care au ca premii, produse promoționale. Acest lucru va atrage și mai mult interes din partea oamenilor. În plus, vor avea un motiv suplimentar să vorbească despre brandul tău, punându-l într-o lumină pozitivă.
Organizate pe Social Media sau în cadrul unor evenimente de sine stătătoare, concursurile și tombolele au rolul de:
- a stimula vânzările,
- a crea o bază de date substanțială
- a permite participarea activă a audienței.
Cu articole promoționale nu doar că obții rezultate imediate, dar poți indirect să realizezi o promovare a brandului pe o perioadă mai lungă de timp.