Numeroși angajați au fost nevoiți să-și amenajeze eficient un birou de acasa pentru a-și desfășura activitatea profesională, pe fondul efectelor negative generate de pandemia de Covid-19.
Munca de acasă a devenit o obișnuință pentru majoritatea oamenilor. Criza sanitară provocată de pandemia de Covid-19 a impus numeroase schimbări în viața angajaților. Ședințele dinamice s-au transformat în conferințe lungi, iar productivitatea a început să fie contorizată în aplicații digitale.
Astfel, mulți angajați au fost nevoiți să definitiveze rapid un birou de acasa pentru a-și relua activitatea la locul de muncă în timpul pandemiei. Acum, după aproape doi ani de la declararea primelor cazuri, foarte multe firme au decis ca angajații lor să își desfășoare activitatea în mediul online.
Telemunca a devenit o alternativă avantajoasă atât pentru angajator, cât și pentru salariați, tocmai datorită confortului sporit pe care îl oferă. Totuși, chiar dacă lucrezi într-un ambient plăcut e important să acorzi o importanță deosebită organizării biroului. Spațiile mult prea încărcate îți pot cauza stări de oboseală și neliniște. Totodată, capacitatea de concentrare începe să scadă treptat, ceea ce afectează semnificativ calitatea muncii livrate. Însă, nu trebuie să îți faci griji.
Ce trebuie să ai în vedere la organizarea unui birou de acasa?
Există câteva lucruri care te vor ajuta să te bucuri de biroul ideal. Printre cele mai importante aspecte menționăm:
- Adaugă obiecte multifuncționale. Organizarea riguroasă este cea care te va ajuta să te bucuri de experiențe premium. Creează-ți un colț special în care îți poți așterne în liniște ideile. Folosește un flipchart magnetic sau un panou de plută pentru perete în cazul în care spațiul nu îți permite. Astfel, poți vizualiza mult mai bine sarcinile pe care le ai de realizat. Nu uita de ustensilele de scris și dosarele multifuncționale.
- Lumina este elementul care dictează întreaga atmosferă. Fixează obiectele de mobilier lângă fereastră și bucură-te cât mai mult de lumina naturală.
- Alege un scaun de birou reglabil. Dacă aloci mult timp în fața calculatorului e recomandat să alegi opțiuni confortabile, pe care le poți ajusta în funcție de nevoi.
- Nu este neapărat nevoie să te retragi într-o cameră separată. Mulți optează pentru amplasarea biroului într-un spațiu separat de celelalte încăperi, pentru a se bucura de liniștea de care au nevoie. Totuși, în cazul în care spațiul îți permite poți integra biroul și într-un living open-space. De asemenea, terasa devine o alegere inspirată. Însă, ai grijă să alegi mobilier rezistent la factori de coroziune.
Birou de acasa – Stiluri de amenajare recomandate
Armonia vizuală ar trebui să primeze, indiferent de context. E recomandat să aliniezi design-ul biroului la caracteristicile stilului de amenajare abordat în locuință. Iată câteva idei de amenajare care te vor ajuta în mod sigur să te bucuri de mai mult confort în timpul programului de muncă.
Modern
Simplitatea este cheia, mai ales când vine vorba de aranjarea biroului. Alege dulapuri pe roți și rafturi suspendate. Spațiile aerisite sunt specifice unui asemenea stil de amenajare. Pe birou nu ar trebui să existe prea multe elemente, tocmai pentru a nu-ți îngreuna activitățile.
Adaugă ustensilele de scris într-un suport creat pentru pixuri, stilouri, creioane și accesorii de birou. Integrează documentele într-un suport vertical metalic, pentru un plus de eficiență. Nu va mai trebui să pierzi timp prețios pentru a căuta actele importante.
Clasic
Dacă lucrezi în domenii creative și e nevoie să-ți lași imaginația să lucreze, poți opta pentru un stil boem. Colorează spațiul cu ajutorul unor sculpturi ingenioase și adaugă ghivece de flori. Însă, nu uita de rolul practic pe care îl prezintă biroul. Nu adăuga elemente extravagante, care să îți distragă atenția de la muncă. Încearcă să îmbini nuanțe neutre precum bej, gri, crem sau alb. Cu ele nu vei da greș niciodată.
Minimalist
Un stil în care predomină formele geometrice abstracte și echipamentele de ultimă generație. Dacă îți dorești să transformi munca de acasă într-un prilej de relaxare e recomandat să integrezi obiecte moderne. Un display led cu touch îți va fi de mare folos. Panoul este ideal pentru a utiliza diverse platforme precum Zoom Meetings, Skype for business, Google Meet, Google Classroom, Microsoft Teams. Este ideal atât pentru studenți, cât și pentru persoane care lucrează de acasă. În plus, va conferi spațiului o notă modernă și o ambianță cu totul inedită.
Concluzii
Munca de acasă va deveni mult mai eficientă cu ajutorul unui birou multifuncțional. Ai grijă, totuși, să trasezi cu atenție dimensiunile spațiului și să alegi stilul de amenajare, potrivit personalității tale. Armonia vizuală este cea care stă la baza creării unui ambient relaxant. Nu încerca, așadar, să adaugi prea multe elemente. Rezumă-te la strictul necesar și optează pentru obiecte și accesorii multifuncționale.
Ustensilele de scris, suporturile pentru depozitare sau avizierele nu au cum să lipsească. Cu ajutorul lor te poți organiza mult mai ușor. Pentru un plus de funcționalitate poți alege și un display led cu touch pe care să-l utilizezi pentru teleconferințe sau lucru în echipă. Vei observa cum productivitatea va fi îmbunătățită semnificativ. De asemenea, siguranța ta ar trebui să fie pe primul loc. Alege un scaun care îți permite să ai postură corespunzătoare și să realizezi cu ușurință toate activitățile.
Pentru organizarea unui birou de acasa, Absolut Office îți pune la dispoziție o gamă variată de articole de birotică și papetărie.
Mizează întotdeauna pe investiții inteligente și bucură-te de biroul la care ai visat mereu.